Nyitólap » Informatika » SDT-kísérletek » 2. lecke

Felhasználók azonosítása

A leckében először két játékon keresztül megismerkedhetünk a felhasználók azonosításának korlátaival, veszélyeivel, majd a források segítségével azok módszereivel is.

Játékok

A jelszó kitaláló játék azt szemlélteti, hogy a mai jelszó-törő programok milyen technikákkal próbálják megfejteni a felhasználók belépő kódjait.

Érdemes megnézni az alábbi helyen a jelszavak erősségét - az ellenőrzés mellett nagyon jó tanácsok is olvashatók arról, hogyan lehet erős és megjegyezhető jelszavakat készíteni.

A kő-papír-olló játék célja annak demonstrálása, hogy az emberek milyen gyengén tudnak véletlen számokat előállítani.

Fogalmak, források

Feladatok

A fenti források segítségével készítsen egy bemutatót, amelyben ismerteti a felhasználók azonosításának főbb módszereit, azok alkalmazási területeit, korlátait!

Témakörök