A Leövey Klára Gimnázium 1875 óta működik - különböző neveken és formában - a Ferencvárosban. Változatos történetű iskolánk mai oktatási-nevelési rendszere hagyományainkra építkezve, tapasztalatainkat felhasználva, és egyben a "külvilág" változásaira reagálva alakult ki. Ez a rendszer rugalmas, hiszen egyrészt kialakításakor arra törekedtünk, hogy diákjaink (esetleg tanulmányaik során változó) érdeklődésüknek, előképzettségüknek, pályaválasztási szándékaiknak megfelelő oktatásban részesülhessenek, másrészt követni képes az iskola szűkebb és tágabb környezetében lezajló változásokat, reagálni tud az újonnan felmerülő igényekre.
Célunk egy olyan iskola megteremtése, működtetése:
- mely minden tanulónk számára érvényes, azaz ma szükséges és a jövőben fejleszthető tudást ad mindenkinek - képességei, szándékai szerint,
- melynek működési szabályai átláthatóak, nyilvánosak,
- mely az "iskolahasználók" megelégedésére, azok igényeinek figyelembe vételével mûködik,
- melyben a tanulók és a tanárok jól érzi magukat, mert értelmes munkát végezhetnek,
- melyben nem csak "tankönyvi" ismeretet tanul a diák.
A "klasszikus" iskolai munka tanórai keretbenzajlik, ennek iskolánkban két szervezeti formája található meg:
Nevelési céljainak megvalósításához a tanórák nem elegendőek, hiszen tanulóink sokirányú érdeklődése, az életkorukra jellemző változó és szerteágazó tevékenység nem szorítható tantárgyi, tanórai keretbe. Iskolánkban a hagyományosnak tekinthető öntevékenységi formák (énekkar, színjátszás, rádió, újság, sportkör, táborok) mellett megjelentek a projekt-munkák, sőt a diákvállalkozások is. A diákcserék, külföldi utak nemcsak a nyelvgyakorlás lehetőségét jelentik, hanem idegen kultúrák, idegen szokások megismerését is. Célunknak tekintjük, hogy gimnáziumi évei alatt valamennyi diákunk bekapcsolódjon e tevékenységrendszerbe, mely nyilvánvalóan a szükségletek és igények szerint folyamatosan változni, bővülni fog.
Gimnáziumunk
- 2001 óta minőségbiztosított;
- 2003 júniusában tagja lett az európai innovatív iskolahálózat (ENIS) magyar csoportjának;
- 2004 októberében elnyerte "A hónap digitális iskolája" címet;
- 2005. októbere óta koordináló iskolája a hat ország nyolc iskoláját átfogó Comenius-projektnek;
- 2006-ban - a HEFOP 3.1.3 pályázat nyerteseként - megkezdte a kompetencia-alapú oktatás bevezetését;
- 2009 óta ECDL vizsgaközpont;
- 2010-ben beindította Digitális Középiskoláját;
- 2011 októberében megkezdte működését új természettudományi labor-komplexumunk;
- 2011 ősze óta az ELTE Partneriskolája;
- 2012 januárja óta részt veszünk a Microsoft Partners in Learning for Schools programban;
- 2012-ben "Referencia-iskola" lett;
- 2012-ben elnyertük az Akkreditált Kiváló Tehetségpont címet.
- 2015-ben ismét elnyertük az Akkreditált kiváló Tehetségpont címet.
- 2015 novemberétől a PTE Partnerintézménye.
- 2019-ben ismét elnyertük az Akkreditált kiváló Tehetségpont címet.