A 2014/2015. tanév során iskolánk két tanára: Frankó Emília angol-orosz nyelv szakos és Soltész Viktória nevelési igazgatóhelyettes a Tempus Közalapítvány által meghirdetett Erasmus+ KA1 Európai Fejlesztési Programban „Lépést tartunk a változó világgal” című pályázatukkal ösztöndíjat nyertek.
A projekt részeként Frankó Emília Scarborough-ban az Anglolang nyelviskola „Nyelv és metodika" című kéthetes továbbképzésén, Soltész Viktória pedig Southamptonban az International Study Programme által szervezett „A korai iskolaelhagyás visszaszorítása" elnevezésű egyhetes tanulmányút és konferencián vett részt.
„Az angol anyanyelvi környezet a nyelvi készségek felfrissítésén túl módszertani megújulást, valamint a más országokból érkezett résztvevőkkel történő ismerkedést, tapasztalatcserét kínált. A modern élet technikai vívmányai egyre inkább átformálják az oktatást, jelen vannak a tanórán, így égető követelménnyé vált a tanárok számára ezek alkalmazása - ezt is kínálta a Nyelv és metodika kurzus. Autentikus szövegek feldolgozása tanórán szintén fontos ahhoz, hogy a nyelvet tanuló közelebb kerüljön a nyelvhez a kulturális élmény hatására. A scarborough-i tanfolyam teljes mértékben elősegítette intézményes szinten az oktatás európai dimenziójának megvalósítását, hisz a résztvevőkkel felvett kapcsolat lehetővé teszi, hogy további együttműködés alakulhasson ki.” F.E.
„A tankötelezettség korhatárának 16. életévre való változása kihívást jelent egy középfokú intézmény számára. Hogyan lehet motiválni az esetleges magánéleti/családi konfliktusokkal, tanulmányi problémákkal küzdő és/vagy diszfunkcionális családban nevelkedő gyermekeket, hogy ne hagyják félbe tanulmányaikat? A nevelőtestület pedagógiai-módszertani eszköztárát alakítani kell a változásokhoz, ezért megfelelő képzésekre, fórumokra van szükség. Mivel Magyarországon minden egyes középfokú intézmény számára ez új kihívás, ezért szükségünk van európai országok tapasztalataira, nemzetközi konferenciákon, nemzetközi módszertani képzéseken való részvételre. Ilyen lehetőség volt a southamptoni tanulmányút, mely szakmai előadásokból, módszertani workshopból és oktatási intézmények látogatásából állt.” S.V.